In samenwerking met DIKS Autoverhuur hebben wij een gloednieuw, snel en gebruiksvriendelijk boekingsplatform gerealiseerd.
DIKS heeft twee belangrijke beloften: een persoonlijke benadering en geen verrassingen achteraf. Dit maken ze ook waar, dus geen wonder dat dit Amsterdamse familiebedrijf al jaren groeit als kool. De vorige website en het gekoppelde boekingssysteem pasten niet meer bij de ambities. De site was namelijk traag en ook de gebruiksvriendelijkheid voldoet niet aan de huidige standaarden. Tijd voor een flinke upgrade.
Wij kregen van DIKS de opdracht om een modern en duidelijk boekingsplatform te ontwikkelen, op basis van een nieuwe backoffice van een derde partij.
Lightbase denkt als partner mee over hoe een nieuw product optimaal kan aansluiten op de bestaande business van bedrijven. We hebben een sterke drive om te zoeken naar efficiency, in nauwe samenwerking met onze opdrachtgevers. De persoonlijke aanpak van DIKS past ons uitstekend. Dit wordt beaamd door Erik, onze voornaamste contactpersoon:
"Lightbase wil net zoals DIKS altijd vooruit. Cruciaal in een digitale wereld waar allerlei ontwikkelingen elkaar opvolgen in rap tempo. Ook de duidelijk aanwezige expertise en prettige communicatie met het team waren voor ons redenen om samen te werken aan ons mobiliteitsplatform. De backend- & frontend developer en project lead wisten zich goed in te leven in de business en kwamen met zeer waardevolle input en suggesties. Kortom, dankzij Lightbase staan wij in de startblokken om gas te geven!”
– Erik van Lith (Marketing Manager bij DIKS)
Van een oud naar een nieuw systeem gaan is niet eenvoudig. Lightbase heeft de applicatie volledig opnieuw ontworpen en gebouwd. Natuurlijk gaat dat stap voor stap.
Allereerst bracht Lightbase het uitgebreide palet aan “business rules” met DIKS in kaart. Dat gaat om heel praktische zaken. Denk bijvoorbeeld aan bepaalde type auto’s, de borg en de voorwaarde dat je minimaal 23 moet zijn om een auto te huren. Daar zit veel logica aan vast. Bijvoorbeeld dat er extra kosten zijn voor rijden in het buitenland. Al die regels integreerden we in het nieuwe platform
Meer gemak, dat was een belangrijk uitgangspunt voor dit nieuwe platform. Een soepele gebruikservaring dus, met minder afhaakmomenten, minder stappen en betere informatie voor de eindgebruiker.
In dit licht zijn er ook nieuwe functies toegevoegd. Denk aan het opslaan van favoriete auto’s, het delen van configuraties en het maken van herhaalboekingen, of een indicatie dat een auto wél op een andere locatie beschikbaar is, als dat op de geselecteerde locatie niet zo is.
Ook maakt dit platform het leven van medewerkers van DIKS makkelijker. Dankzij een sectie met veelgestelde vragen kunnen bezoekers zelf veel informatie vinden. Dat bespaart DIKS een hoop tijd. Daarnaast kan DIKS in het nieuwe CMS eenvoudig zelf allerlei soorten content toevoegen.
DIKS en Lightbase gaan graag samenwerkingen aan voor de lange termijn. Dat geldt ook voor dit platform. Lightbase blijft ervoor zorgen dat het platform stabiel en up-to-date blijft en waar nodig worden nieuwe functionaliteiten toegevoegd.